הודעה לעיתונות

עצרו את הפוליטיזציה בשירות הציבורי

| מאת:

על רקע חקירת פרשות השחיתות, יוחנן פלסנר, נשיא המכון קורא לראשי סיעות הקואליציה: "אסור למלא את השירות הציבורי בפילברים"

על רקע פרשות השחיתות שנחשפו לאחרונה בהם מעורבים מקורבים לראש הממשלה ולאור החתמתו של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, על הסכם עד מדינה, קוראים במכון הישראלי לדמוקרטיה לראשי סיעות הקואליציה לגלות אחריות ולעצור את כל היוזמות שמטרתן להגביר את הפוליטיזציה ואת שליטת המקורבים בשירות הציבורי.

במכון מזכירים, כי בשבועות הקרובים הממשלה צפויה לאשר מינוי נציב שירות מדינה חדש, בעל סמכויות נרחבות לניהול המשאב האנושי בקרב למעלה מ-70,000 עובדים בשירות הממשלתי. כדי להבטיח את האמון, המקצוענות והשמירה על טוהר המידות וגם כדי למנוע ניצול לרעה של המשאבים הציבוריים על מנת לשרת אינטרסים פוליטיים, חיוני למנות אישיות מקצועיות בעלת שיעור קומה, ניסיון ורקורד שאינו שנוי במחלוקת, שתוכל ליישם את הרפורמות בשירות המדינה, ולהסיר מסדר היום כל חשש לניגוד עניינים.

בנוסף, קוראים במכון לעצור את קידום חוק מינוי היועמ"שים כמשרות אמון פוליטיות במשרדי הממשלה. דווקא בעת הזאת, זו תהיה שגיאה להחליש את שומרי הסף המקצועיים ולפגוע בעצמאותם. כפי שנחשפנו בשבוע האחרון, הקלות שבה קודמו האינטרסים של חברה מסחרית לכאורה על חשבון האינטרס הציבורי הרחב, הוכיחה שבמשרד התקשורת לא התקיימה בעיה של היעדר משילות. אם בכלל הייתה שם משילות יתר.

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה אמר, כי: "הפרשות האחרונות מלמדות שצריך לשים סוף לפילבריזם בשירות הציבורי. הגברת היקפי המינויים הפוליטיים בצמרת השירות הציבורי היא פתח להעצמת השחיתות השלטונית וניהול ענייני המדינה תחת סבך של ניגודי עניינים".