מאמר דעה

אבא ואבא - לא ביחד

| מאת:

החלטת שר הרווחה להקל בתנאי האימוץ המפלים זוגות חד מיניים, לא יכולה הייתה להגיע בתזמון סמלי יותר מאשר בשבוע שבו התכסו שלטי ארצנו במודעות קמפיין מסיתות והומופוביות מהסוג הנמוך ביותר, כפי שהציגה מפלגת יחד בראשותו של אלי ישי על נספחיה בשבוע שעבר

Flash 90

קשה לדמיין את הרגע שבו ישבו הקמפיינרים של מפלגת יחד וניסו לחשוב מה צריך לעשות כדי לחזק את ערכי המפלגה ומה שהם הגיעו אליו היו המסרים האלה. ישבו וחשבו לעצמם, מהו הנושא שאם נפרוש אותו על שלטי חוצות ברחבי הארץ יעביר את המסר החד, המדויק והברור ביותר לגבי תפיסת עולמה של המפלגה, זו שאזרחי ישראל צריכים לנהור בהמוניהם ולהצביע עבורה בקלפיות. ישבו וחשבו, ואמרו לעצמם – יוקר המחיה? פאסה. כולם נבראו בצלם? אפילו כבדיחה זה לא מצחיק. הביטחון לפני הכל? בעייתי. מה לגבי, מאבק בגזענות? שמאלני מדי. קדושת השבת? אפשרי, אבל לא. לא מספיק מבטא את המסר היהודי שהמפלגה מבקשת לקדם. ולפתע, "יוריקה" – הומופוביה ושנאת הלהט"בים. זה הנושא הערכי, העמוק והמחבר ("יחד", כבר אמרנו?) שנרוץ איתו כל הדרך לכנסת.

העובדה שבישראל בשנת 2019, ישנם אנשים חושבים שישנו יקום בו מסר משפיל ומבזה כמו "האומץ להיות נורמלי" לגיטימי, צריכה להדאיג כל אחד ואחת מאתנו וזקוקה לגינוי גורף. זו תעודת עניות לכולנו ומסר, שאנו חיים בחברה שיש לה עוד כברת דרך ללכת לפני שהיא תוכל לקרוא לעצמה "נורמלית".

מערכת בחירות היא מפגן כל יכול של בולטות ותשומת לב. ייתכן שגם החלטת השר, לאמץ את ההמלצות להקלה בפרוצדורה הכרוכה באימוץ, קורצת לאלקטורט הגאה שהוכיח בקיץ האחרון שהוא בהחלט מתכוון לדרוש ולקבל מהפוליטיקאים בכנסת הבאה. אבל האם במאמץ לקבל כותרת הכל כשר? לא בכל מחיר. קמפיין כזה שמנוהל בתקופת בחירות הוא לא חגיגה לדמוקרטיה. רחוק מכך. האחריות היא עלינו. האזרחים. עלינו לזהות לעצמנו את ערכי היסוד הבסיסיים, שאנו מבקשים שעליהם תושתת החברה בה אנו רוצים להתקיים ולגדל בה את ילדינו. הסתה כה ברורה נגד הקהילה הגאה לא יכולה להתקיים בחברה כזו ויש להוקיע אותה. בעוד פחות מעשרה שבועות, ביום הבוחר נדע אם ישנה בקרבנו אוכלוסייה גדולה מספיק, שתתמוך במסר כזה או, שאולי יש דבר כזה פרסום רע.

פורסם לראשונה במעריב.