נייר עבודה

הצעה לקוד אתי לגבי מופעים תקשורתיים של עבירות תקיפה מינית

| מאת:

לפני כשנה וחצי, כתבה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, ראש הפרויקט לרפורמות במדיה ביחד עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל ותא העיתונאיות, קוד אתי שמטרתו להתוות כללי הצגה של עבירות מין בתקשורת – ומאז הם פועלים להטמעתו באמצעי התקשורת השונים.

צילומים: שאטרסטוק, nrg

לפני כשנה וחצי, כתבה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, ראש הפרויקט לרפורמות במדיה ביחד עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל ותא העיתונאיות, קוד אתי שמטרתו להתוות כללי הצגה של עבירות מין בתקשורת – ומאז הם פועלים להטמעתו באמצעי התקשורת השונים. אנו מברכים את אתר Nrg, שהוא האתר הראשון שהודיע על שינוי מדיניות הסיקור של פגיעות מיניות כהליך של רגולציה פנימית, לצורך שיפור השיח בנושא מרכזי זה.

איך זה ישפיע? למשל, ברבים מכלי התקשורת בישראל נהוג לפרסם בכתבות על תקיפה מינית תמונות המחשה של נשים וילדים בוכים ומכסים את פניהם.

הבעיה: תמונות אלה משדרות מסר של אשמה, בושה וקורבנות. אולם, מעתה והלאה, התמונות שיפורסמו בכתבות הנוגעות לתקיפה מינית באתר NRG יציגו המחשה של תקיפה אלימה, של התוקפ\ת או של מקום האירוע. בדיוק כפי שנהוג בסיקור אירועי אלימות אחרים, כמו רצח או גניבה.