הודעה לעיתונות

המשנה ליועמ"ש בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה: מקימים פורום מיוחד למאבק בשחיתות השלטונית

עו"ד עמית מררי, המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, חשפה בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה "לגיטימציה של מאבק בשחיתות השלטונית" את הקמתו של פורום מיוחד למאבק בשחיתות השלטונית. הפורום יכלול נציגי משטרה, פרקליטות ומשרד מבקר המדינה, והוא מבוסס על הצעת המכון

עו"ד עמית מררי, המשנה ליועמ"ש (פלילי): "רק לאחרונה היועמ"ש הקים גוף לתכלול מניעת שחיתות. התובנות הגיעו בעקבות הלקחים מתיקי שחיתות גדולים וההבנה שצריך לתעל את הלקחים לטובת מניעה. יש גורמים מקצועיים בממשלה ומחוץ לה שמטפלים בשחיתות וכל אחד עושה את המיטב מהכיוון שלנו – משטרה, פרקליטות, ייעוץ וחקיקה. אחד הנושאים שאף אחד לא טיפל בו עד כה הוא הנושא של הקשר עם החברה העסקית והאזרחית.

חסר לנו גורם אחד שיראה את התמונה הכוללת ויושיב את כל הגורמים האלה יחד לחשיבה משותפת. בעקבות עבודת המטה, הגענו למסקנה שנכון שהגורם הזה יפעל, לפחות בשלב הזה, תחת היועמ"ש, גם בכובעו כראש התביעה הכללית וגם כמי שיש לו עיסוק מתמיד בתחומים מנהליים ואחרים ויש לו הכלים ליישם ולהטמיע את הלקחים, והיכולת לתקשר עם הגורמים השונים. אני אעמוד בראש הגוף". עו"ד מררי הוסיפה כי תשמש בו גם עו״ד תמר רוסמן, העוסקת בנושא.

"אנחנו מקימים את פורום המאבק לשחיתות, בו יהיו חברים הפרקליטות, המשטרה, הנציבות והאנשים הרלוונטיים מייעוץ וחקיקה, ויוזמנו אליו לפי הצורך גם גורמים נוספים, אנשי הלבנת הון, מבקר המדינה. אותם גורמים ובעלי מקצוע שאמונים על הדברים ימשיכו לטפל בהם. אם אנחנו רוצים גורם שיוכל להתחיל לפעול, ולא ללקט גורמים מכאן ומכאן - זו הדרך לפעול בה. הפורום יוכל גם לעקוב אחר הנושאים השונים, לרכז ידע ולקחת על עצמו את תכלול התחום הבינלאומי, שחשוב כדי לשמור על סטנדרטים ולהיות בקשר רציף עם עמיתים. הוא יהיה בקשר עם גורמים גם בחברה העסקית וגם בחברה האזרחית". לדבריה, ההצעה מבוססת גם על ההצעה של המכון הישראלי לדמוקרטיה.