הודעה לעיתונות

השקת מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות

| מאת:

המכון הישראלי לדמוקרטיה משיק היום את "מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות" שימשיך, כמו מרכז גוטמן לפניו, לאסוף ולנתח נתוני דעת קהל על מדינת ישראל והחברה הישראלית מהיבטים שונים

ד"ר אנדרו ויטרבי (מימין) וברני מרכוס

המכון הישראלי לדמוקרטיה משיק היום את 'מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות'- The Viterbi Family Center for Public Opinion and Policy Research.

מרכז ויטרבי, בניהולה של פרופ' תמר הרמן, ימשיך- כמו מרכז גוטמן לפניו- לאסוף ולנתח נתוני דעת קהל על מדינת ישראל והחברה הישראלית מהיבטים שונים. מחקרי המרכז כוללים, בין היתר, את מדד הדמוקרטיה הישראלית היוצא לאור אחת לשנה, מדד הקול הישראלי החודשי, סקרי עומק ורוחב של קבוצות ומגזרים בחברה.

השקת המרכז מתאפשרת הודות לתרומתה הנדיבה של משפחת ויטרבי, ובראשה המתמטיקאי ד"ר אנדרו ויטרבי.

עם השקת המרכז ציין ד"ר ויטרבי כי: "משפחתי ואני שמחים לקחת חלק בעבודתו החשובה של המכון. ניסיון העבר הלא רחוק מלמד כי איננו יכולים לקחת את הדמוקרטיה כמובנת מאליה, ויש חשיבות רבה בהבטחת עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה: "על רקע המשבר הכלכלי-בריאותי-חברתי בו מצויה מדינת ישראל בעקבות מגפת הקורונה, ועל רקע חוסר היציבות הפוליטית, ערכם של נתוני דעת הקהל והתובנות המופקים על ידי מומחי מרכז ויטרבי חשובים מתמיד. תרומתה של משפחת ויטרבי תאפשר לנו להמשיך ולחזק את היסודות שהניחו פרופ׳ אשר אריאן ז"ל וממשיכתו בתפקיד, פרופ' תמר הרמן - לשמש כמקור המידע המשמעותי ביותר אודות מגמות בחברה הישראלית הקשורות להפנמת ערכים דמוקרטיים, תפקוד מערכות השלטון ולתרום לדיון הציבורי והמקצועי בנושאים הללו".

פרופ' תמר הרמן, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה, ציינה כי "הנתונים והמחקרים ששל מרכז ויטרבי משמשים מגוון רחב של בעלי תפקידים בציבור הישראלי - נשיא המדינה, שרים, חברי כנסת, מנהלים בכירים בשירות הציבורי ואנשי תקשורת. כמו כן משמשים נתונים אלה חוקרים באקדמיה בארץ וברחבי העולם. תוצרי המרכז ימשיכו להוות תשתית לבחינת איכות הדמוקרטיה הישראלית. תרומתה הנדיבה של משפחת ויטרבי תסייע לנו להמשיך ולהנגיש את המשאבים החשובים הללו גם לדורות הבאים".

בתוך כך מציינים במכון כי ארכיון הנתונים של מרכז ויטרבי, הכולל למעלה מ-1,200 סקרים שנערכו על פני יותר משישה עשורים והוא פתוח לשימוש הציבור הרחב, ייקרא כעת "דאטה ישראל ע"ש פרופ' לואי גוטמן", שייסד את אוסף הסקרים שעליו נבנה המאגר.

אודות ד"ר אנדרו ג'יי ויטרבי

ד"ר ויטרבי, נשיא קבוצת ויטרבי, הוא ראש המחלקה להנדסת חשמל באוניברסיטת דרום קליפורניה ופרופסור של כבוד בטכניון. כחלק ממפעל חייו, עסק ויטרבי בתחום התקשורת הדיגיטלית באקדמיה בפקולטות המובילות של אוניברסיטת UCLA ואוניברסיטת סן דייגו. הוא פרסם עשרות מחקרים ושני ספרים, וזכה לשבחים רבים על אלגוריתם שפיתח להעברת מידע מדויק במכשירים טכנולוגיים רבים, כולל מכשירי סלולריים. ד"ר ויטרבי גם משמש כמייסד ושותף בחברות  קוואלקום ולינקבייט.