לזכרו של ג'ורג' שולץ ז"ל

| מאת:

המכון הישראלי לדמוקרטיה מרכין ראש עם לכתו של ג'ורג' שולץ, ממייסדי המכון הישראלי לדמוקרטיה, יו"ר של כבוד של המכון, ויו"ר המועצה הבינלאומית של המכון בשנים 2008-2014

צילום: יוסי זליגר

שולץ, מגדולי מנהיגי ארה"ב והעולם החופשי בחצי השני של המאה העשרים, כיהן במגוון תפקידים בממשל האמריקני, ביניהם מזכיר המדינה תחת הנשיא רונאלד רייגן. שולץ עיצב את מדיניות החוץ האמריקאית של ממשל רייגן, ותרם רבות לניצחון המערב במלחמה הקרה ולפתיחת שעריה של ברית המועצות לעליה. שולץ היה ידוע גם בחיבתו הרבה לישראל, ובתרומתו המכרעת להצלת הכלכלה הישראלית מן המשבר של שנות השמונים.

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ספד לו הערב: "מעבר להיותו מדינאי דגול, שולץ היה גם כלכלן, איש עסקים, אקדמאי ובהקשר שלנו - ידיד אמת של מדינת ישראל ושל העם היהודי. לאחר פרישתו מן הממשל הוא המשיך לממש את מחוייבותו לישראל, ונמנה בין המייסדים של המכון הישראלי לדמוקרטיה. שולץ זיהה את השבריריות של הדמוקרטיה הישראלית הצעירה, הנאבקת על קיומה במרחב עוין, והבין כי יש מקום למכון מחקר מקצועי שיסייע בגיבוש מדיניות וחקיקה על בסיס מומחיות ומחקר מעשי. שולץ הקים את המועצה הבינלאומית של המכון והיה שותף נאמן של הנהלת המכון לדורותיה. הוא היא איש גדול. כל שעה במחיצתו הייתה מלווה במשק כנפי ההיסטוריה. אני מלא הערכה ורגשות תודה לאיש ופועלו. ליבי עם שרלוט, ועם הילדים, הנכדים והנינים שהשאיר אחריו."

עד יומו האחרון גילה שולץ מחויבות בלתי מתפשרת לביטחון ישראל ולביסוס יסודות הדמוקרטיה.
הוא עקב אחר הנעשה בעולם ושימש מקור השראה לציבור הרחב ולמנהיגים בעולם החופשי.
שמור לו מקום מיוחד בלוח הזיכרון של ידידי ישראל והעם היהודי בכלל.

יהי זכרו ברוך!