הודעה לעיתונות

דאטה ישראל

כיצד הגיב הציבור בנוגע לסיכויים להגיע לשלום עם מצרים לפני ואחרי ביקור סאדאת? לכמה ישראלים הייתה דירת 4 חדרים בשנות השבעים ולכמה היום? מה חשבו הישראלים על מנהיגיהם מבן גוריון ועד נתניהו? על מה היו מוכנים הישראלים לוותר בכדי לקלוט בהצלחה את העולים מברית המועצות?

אתר דאטה ישראל, הכולל מאגר מחקרי דעת הקהל המקיף והוותיק ביותר בישראל עלה היום לאוויר. המאגר כולל כ-1,200 מחקרי דעת קהל, שפורסמו החל משנת 1949 ועד לשנת 2018. אתר "דאטה-ישראל" מאפשר חיפוש לפי תאריכים, מילות מפתח וסוגי סקרים, כמו גם הפקת דוחות סטטיסטיים בצורה נגישה ומיידית.

העבודה על הקמת המאגר, שארכה כשנתיים, כללה סריקה והקלדה של מאות סקרים שנשמרו בארכיון מרכז גוטמן, לאורך עשרות שנים, וזאת בכדי להציג התפתחויות ומגמות ב- 70 שנות קיומה של מדינת ישראל. העבודה נערכה על ידי צוות המחקר בראשות פרופ' תמר הרמן, ראש מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה.

מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, הוא גלגולו של המכון למחקר חברתי שימושי שהקים לואי גוטמן (ז"ל) בשנת 1947, שהיה מכון מחקרי דעת הקהל הראשון והגדול ביותר בישראל. בשנת 1998, הוקם המכון מחדש ומוזג במכון הישראלי לדמוקרטיה. מרכז גוטמן מתמקד במחקרי דעת קהל ומדדים קבועים בנושאים מגוונים הקשורים לדמוקרטיה הישראלית.

DataIsrael.idi.org.il