הודעה לעיתונות

״ישנן התקפות חוזרות ונשנות על הלגיטימיות של עבודת הפקידים״

נאום ההגנה על הפקידות של המשנה ליועמ"ש ליכט: "ישנן התקפות חוזרות ונשנות על הלגיטימיות של עבודת הפקידים. אסור שהפחתת הרגולציה תפגע בציבור ובבסיס המשטר"; החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו: "יש אווירה אנטי עסקית בישראל"

במסגרת המושב בנושא 'הפחתת הנטל הבירוקרטי והרגולטורי', ציין עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי: "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד קשה במגזר הציבורי, ישנן התקפות חוזרות ונשנות על הלגיטימיות של עבודת הפקידים. שיפור הסביבה העסקית באמצעות הפחתת רגולציה היא חשובה, אבל צריך גם לדאוג לאינטרס הציבורי. אסור שהפחתת הרגולציה תפגע בציבור ובבסיס המשטר. ואסור שמהלך הפחתת בירוקרטיה יהפוך לפגיעה ברגולטורים עצמם או בלגיטימיות שלהם. רגולטור רופס שאומר שבתפקידו להעלים עין בחסות הפחתת הרגולציה פוגע בבסיס המשטר שלנו, כאשר הבסיס של המשטר הדמוקרטי מחייבת מגזר ציבורי מקצועי וחזק.

על ההתקפות שנשמעו כי גל החקיקה מגיע מהפקידים הוסיף ליכט כי "מי שבסוף מביא חקיקה לכנסת זה שרים וחברי כנסת, חלק מהמהלכים באים גם מחקיקה פרטנית. ראיתי שהאימפקט של החקיקה התפתח הרבה מעבר לרגולציה על שכר בכירים, ואני לא מתווכח על התוצאה, אלה לא היו הפקידים. להבדיל ממה שאנשים חושבים רגולטור לא תמיד אוהב לעשות רגולציה".

על האמון בין הרגולטורים למגזר העסקי אמר: "הממשלה חוקקה את חוק הריכוזיות והחליטה שמבנים של פירמידות זה לא טוב. והנה, מתחילים כל התרגילים של רואי החשבון ועורכי הדין ליצור מבנים עוד יותר מורכבים, כדי לעקוף את החוק מרחיבים את הפירמידות וכתוצאה מזה הרגולציה תהיה יותר גדולה".

רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר אמר היום במסגרת כנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה כי "הסיבה שחזרתי למשרד האוצר הייתה כדי לקדם מהלכים מול המגזר העסקי. הממשק של המדינה עם המגזר העסקי הוא לא יעיל. ישנו עודף רגולציה וחקיקת יתר. כולם יודעים מה חשוב לעשות במיוחד בנושא המיסים, אך הבעיה היא ביישום ובביצוע. ישנה אווירה אנטי עסקית בישראל ואין אוזן קשבת למגזר העסקי במגזר הציבורי ולכן חזרתי למשרד האוצר".

ח"כ רועי פולקמן, יו"ר סיעת כולנו אמר כי המשימה היא לא להפחית את הרגולציה אלא להפוך אותה לחכמה והוסיף "השלטון המקומי הוא החסם המרכזי בישראל ונמצא שנות דור מהתהליכים שהממשלה מובילה". עוד אמר כי הוא מקדם חוק לביטול אגרות לעסקים בשלוש השנים הראשונות לפעילותם, והמכשול יהיה מול השלטון המקומי.