לקראת הכרעת הדין בפרשת אלאור אזריה

מאמרים נבחרים של חוקרי המכון שהתפרסמו בשנה האחרונה בנוגע לפרשת אלאור אזריה.


פרשת אזריה- ייחודית או כרוניקה ידועה מראש?

מקרה אלאור אזריה הוא מקרה חריג יחסית בנוף הצה"לי, אך לא בודד. בעבר, נידונו עוד מספר מקרים שבהם האשים צה"ל חיילים ומפקדים בהריגה במסגרת פעילות מבצעית. סקירת פרופ' עמיחי כהן על מקרים דומים בעבר.

למאמר המלא


מדינת כל שבטיה

נתוני מדד השלום מאפריל 2016 הצביעו על תמיכה של 53% מהציבור היהודי בהרג של מחבל מנוטרל. על השבר הכרוני בחברה הישראלית במאמרו של פרופ' ידידיה שטרן.

למאמר המלא


רצח הוא רצח גם כאשר בוצע בשדה הקרב

על סמל אלכסנדר בלקמן מהצבא הבריטי, שירה בטרוריסט אפגני וקווי הדמיון בשאלת האתיקה סביב משפט אלאור אזריה. מאמרם של פרופ' סטיוארט כהן ופרופ' עמיחי כהן.

למאמר המלא


חנינה לחייל תסתיים בהאג- מדוע חשוב לבצע חקירות פנימיות בהן יש חשד להפרת דיני לחימה?

משמעות של חנינה לחייל היורה בחברון, כפי שהציעו מספר חברי כנסת או טיוח החקירה, היא כרסום משמעותי ביכולתה של מדינת ישראל להגן על חייליה מהדין הבינלאומי. מאמרו של פרופ' עמיחי כהן.

למאמר המלא

מקום לדאגה: הכשרה מנטלית לחיילים ומפקדים הנלחמים בטרור

על הצורך בהכשרת חיילים ומפקדים למניעת מקרים של הפרות של דיני הלחימה, לא רק בתדרוכים רשמיים, אלא גם בחדר האוכל ובשיחות האישיות. קראו את מאמרו של עו"ד טל מימרן.

למאמר המלא


האם אזריה הוא איש השנה?

בעקבות פרסומים שהכתירו את אזריה כאיש השנה, קראו את מאמרם של האלוף (מיל') עמי אילון וד"ר עידית שפרן-גילטמן על הצורך להתמקד במתרחש בחברה הישראלית ולא בחייל.

למאמר המלא


צה"ל והעולם בחקירה חשדות להפרת דיני הלחימה

רפורמת טירקל והשוואה בינלאומית ביחס לחקירות פנימיות במקרים של חשד לעבירות על הדין הבינלאומי. מאמר של פרופ' עמיחי כהן.

למאמר המלא


הציבור עם אזריה?


מנתוני מדד השלום מחודש אוגוסט 2016, עלה כי רוב הישראלים סבורים שאלאור אזריה ירה במחבל כתוצאה מהגנה עצמית. תמיכה גבוהה בקרב הציבור היהודי גם בהרג מחבלים מנוטרלים.

למדד המלא