מאמר דעה

די דיינו

| מאת:

אילו הוליך אותנו ראש הממשלה נתניהו לבחירות כדי לשמור על "ישראל היום" והסתיר זאת מאיתנו בכחש ואילו השפיע על תוצאות הבחירות על ידי הפצת מידע כוזב והגברת העוינות של הציבור כלפי הערבים וארגוני השמאל - דיינו

אילו לקח לעצמו, בניגוד לאינטרס הציבורי, את תיק התקשורת ואילו חייב את שותפותיו הקואליציוניות, בניגוד לכל היגיון וסדר של ניהול ענייני מדינה, להסכים מראש למהלכיו בתחום התקשורת- דיינו

אילו רק הכניס עצמו לכאורה למצב של ניגוד עניינים בקבלו טובות הנאה מבעלי הון כמילצ'ן ופאקר ובהעניקו להם גישה לראש ממשלת ישראל, כלומר הפר אמונים- דיינו.

אילו רק פעל עבורם כשהוא מצוי במצב של ניגוד עניינים, כלומר הפר אמונים- דיינו.

אילו קיבל מהם לכאורה טובות הנאה בהבינו שהם מצפים לקבל ממנו תמורה בתחום השלטוני לטובות ההנאה שהעניקו, כלומר לקח שוחד- דיינו.

אילו נמנע מלהצהיר על חברותו עם אלוביץ ואילו פעל בענייניו של אלוביץ כשהוא נמצא בניגוד עניינים עקב חברותו עמו, כלומר הפר אמונים– דיינו.

אילו העניק לכאורה לאלוביץ טובות הנאה רגולטוריות מפליגות בכול הקשור לבזק, ביוצרו מצג שווא, לפיו ההחלטות מתקבלות על ידי דרג מקצועי נטול פניות, שהיה למעשה כיסוי להחלטות שהתקבלו על ידו משיקולים זרים, ובין השאר- בתמורה לכיסוי תקשורתי אוהד עבורו, כלומר לקח שוחד והפר אמונים – דיינו.

אילו הציע לכאורה לנוני מוזס לעשות שימוש בכוח החקיקה לטובת "ידיעות אחרונות" בתמורה לכיסוי אוהד לעצמו ב"ידיעות אחרונות", כלומר רקם עסקת שוחד שלא הייתה חמורה כמוה- דיינו.

אילו תקף את התקשורת והמשטרה, ובמשתמע את הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, והאשימם בהאשמת שווא, במסע ציד שתכליתו להפיל ראש ממשלה- דיינו.

אילו פעל כאחרון העבריינים בהאשימו את המשטרה שהיא לוחצת על עדים להעיד שקר נגדו, על מנת לעשות דה-לגיטימציה למשטרה ולהשיג בדרכי רמייה תמיכה ציבורית בו כקורבן חף מעוון לרדיפה פוליטית (שלא הייתה ולא נבראה), תוך הפרת חובתו כראש הממשלה לעודד את אמון הציבור ברשויות אכיפת החוק - דיינו.

אילו אפשר (בלשון המעטה) לחסידיו להוביל מהלכי חקיקה שכול תכליתם לחלץ אותו מאישומים פליליים נגדו, להשמיע דבר בלע כלפי רשויות אכיפת החוק, וכלפי מי שממלאים את חובתם להעיד, ולגמד את עברות השחיתות ולהתנכל למאבק בהן- דיינו.

אילו נקט צעדים לפוליטיזציה של השירות הציבורי ולהחלשתם של שומרי הסף, באופן הפוגע באיכות השירות הציבורי ובמקצועיותו ומעודד שחיתות ואילו פעל לשיבוש הנורמות החלות על עובדי ציבור ביחס לקבלת מתנות הניתנות להם באשר הם עובדי ציבור- דיינו.

אילו הוביל ואפשר יוזמות אנטי דמוקרטיות ובראשן חוק הלאום, הפוגעות בחופש הביטוי, בעצמאות השפיטה, במיעוט הערבי ובמבקשי המקלט- דיינו.

אילו קיים, בשם מדינת היהודים, יחסי ידידות חמים עם גורמים פוליטיים לאומנים ואנטישמיים באירופה- דיינו.

על אחת כמה וכמה רעה כפולה ומכופלת לראש הממשלה עלינו, שעשה לכאורה את כול אלה, כלומר שהפר באורח שיטתי את חובת הנאמנות שלו כלפי הציבור, שפגע בתשתית הערכית של המדינה כיהודית ודמוקרטית, ושערער את האמון הבסיסי כלפיו כמי שניתן לסמוך עליו שטובת הציבור, ולא טובתו האישית בלבד, לנגד עיניו.

ושעל כן נאמר- די דיינו, די דיינו מכהונתך כראש הממשלה.

פורסם לראשונה בהארץ.