צוות המכון הישראלי לדמוקרטיה
להורדת התמונה

ד"ר תמי הופמן

ראשת התוכנית למדיניות חינוך לדמוקרטיה; עמיתת מחקר

חברת סגל במכללת סמינר הקיבוצים, ראשת תוכנית רג"ב למצטיינים במכללה. חברה בועדת ההגוי של פורום לאוטמן למדיניות חינוך.
חוקרת ומרצה בתחומי חינוך ומדיניות חינוך בדגש חינוך לדמוקרטיה וחיים משותפים, המפגש בין מערכת החינוך לצבא והכשרת מורים.
בעלת תואר שלישי מבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.

 

 

 

 

תמונה: עודד אנטמן

מאמרים סרטונים ספרים

פרסומים אחרונים מאת ד"ר תמי הופמן

בין יום השואה לשבעה באוקטובר
מאמר דעה

בין יום השואה לשבעה באוקטובר

החיבור בין זיכרון השואה לטבח שביצע חמאס מובן. אך בזמן שהוא מעצב מחדש את הזהות הישראלית, הוא עלול גם לחזק תחושת קורבנות ונטיות גזעניות ולאומניות. דווקא בעת הזאת ראוי לעסוק ביום הזיכרון לשואה ולגבורה גם בדברים שמחזקים אותנו כחברה ומסייעים לנו להשתקם מהטראומה.

לקחים מ-11 בספטמבר: התפקיד הקריטי של מערכת החינוך בצילה של  מתקפת טרור ומלחמה מתמשכת
סקירה

לקחים מ-11 בספטמבר: התפקיד הקריטי של מערכת החינוך בצילה של מתקפת טרור ומלחמה מתמשכת

לא מעט קווי דמיון קיימים בין התמודדות מערכת החינוך הישראלית אחרי 7 באוקטובר לבין תגובת מערכת החינוך בארה"ב לאסון התאומים. אבל הניסיון האמריקני מלמד שכאשר נמנעים מדיונים ערכיים בבתי הספר, הדמוקרטיה משלמת מחיר יקר.

סקר פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה בצל המלחמה: 40% מכלל הציבור תומכים במסר השמירה על לכידות לאומית כחשוב ביותר למערכת החינוך
סקרי "חרבות ברזל"

סקר פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה בצל המלחמה: 40% מכלל הציבור תומכים במסר השמירה על לכידות לאומית כחשוב ביותר למערכת החינוך

כמחצית מהציבור סבורים שהמורים צריכים לדון בכיתות בהשבת החטופים ולבחון את החשיבות המוסרית של התביעה להשבתם בכל מחיר, אולם רוב בקרב החרדים והמסורתיים-דתיים אינם מסכימים לכך • 51% סבורים שמערכת החינוך אינה יכולה לסייע בקידום סיפור משותף לכלל הקבוצות בחברה הישראלית לעומת 40.5% ב-2022.

האם טקסי ימי הזיכרון והעצמאות יכולים שלא לשאת משמעות פוליטית?
מאמר דעה

האם טקסי ימי הזיכרון והעצמאות יכולים שלא לשאת משמעות פוליטית?

עצם הניסיון להפנות את המבט מהמחלוקות בנושאי המהות של החברה הישראלית: בדמוקרטיה, בביטחון, ביחסי דת ומדינה, הוא ניסיון להרחיק, לטשטש ולמנוע את הדיון המתחייב והקשה בשאלות אלו, על אחת כמה וכמה בתקופה זו, שבה ההכרעות הן לעתים של חיים ומוות. ערב יום העצמאות ה-76, יש לערוך חשבון נפש פוליטי וחברתי ובעיקר לשאול כיצד באה לידי ביטוי אחריות של ממשלה לכלל  אזרחיה?

יום הילד הבינ"ל מספק תזכורת לפגיעה המתמשכת של המלחמה בילדי ישראל ולמהלכים שיש לנקוט למענם
מאמר דעה

יום הילד הבינ"ל מספק תזכורת לפגיעה המתמשכת של המלחמה בילדי ישראל ולמהלכים שיש לנקוט למענם

על מערכת החינוך לתת לבנות ובני "הדור האבוד", שחווה את מגפת הקורונה וכעת את מלחמת "חרבות ברזל", מענה מהיר שיספק רווחה וביטחון: מייצוב שגרת הלימודים ועד כלים רגשיים וחינוכיים לחיים בחברה דמוקרטית הן בחירום והן בשגרה.

בלי חינוך לדמוקרטיה אין דמוקרטיה
פרויקט מיוחד לפתיחת שנה"ל

בלי חינוך לדמוקרטיה אין דמוקרטיה

ערעור המשטר הדמוקרטי בישראל בשנה האחרונה התבטא בין השאר בשורת צעדי חקיקה ותקצוב שתוצאתם פגיעה אנושה במערכת החינוך. צוות התכנית למדיניות חינוך לדמוקרטיה בוחן את הצעדים במבט מקומי ובין-לאומי, תוך התייחסות לדעת הקהל ולהשלכות המהלכים על החינוך לדמוקרטיה בעתיד.

סרטונים מאת ד"ר תמי הופמן

play
play
סרטון

60% מהציבור תומך בדיונים בבתי הספר על השינויים במערכת המשפט, אך מערכת החינוך עדיין משמרת את הקיטוב

המורות והמורים נמנים עם שומרי הסף ונדרשים לתווך לתלמידים את המציאות ולהעניק להם כלים להתמודדות עם מציאות מקוטבת. רוב הציבור מעוניין בכך: 73% מתוכו סבור שחינוך לדמוקרטיה הוא אחד מתפקידיהם, ולכן בלעדיו לא תהיה דמוקרטיה.

ספרים מאת ד"ר תמי הופמן