התוכנית לרפורמות בשירות הציבורי
התוכנית מבקשת לפעול לחיזוק אמון הציבור במערכות השלטון, לביסוס מערך האיזונים והבלמים העומד בבסיס הדמוקרטיה הישראלית, לחתירה לשוויון הזדמנויות והימנעות מפגיעה בחלשים וכן לשיפור השירות לאזרח, הקטנת הנטל הבירוקרטי, ייעול הרגולציה והקטנת ההזדמנויות והתמריצים לשחיתות.
התוכנית פועלת לקידום שירות ציבורי יעיל, מועיל, חכם, יוזם ומקדם אמון.
חלק מאתגרי מערכת שחוקרי התוכנית מבקשים לתת להם מענה: העדר אסטרטגיה ארוכת טווח וחולשת מנגנוני תיאום ובקרה, פוליטיזציה והחלשות הדרג המקצועי, העדר גישה למערכות מידע מסונכרנות, שלטון מקומי מוחלש, לצד ליקויים בממשק עם הסקטור העסקי, בתקשורת עם האזרח וביצירת מענים תואמים.
התוכנית פועלת בהלימה ליעדי הפיתוח בר קיימא (Sustainable Development Goals- SDGs) של האו"ם הנוגעים בשורה רחבה של אתגרים מערכתיים בעיקר סביב יעד SDG16 קורא "לבנות מוסדות יעילים, מועילים, אחראים ומכילים בכל הרמות".
התוכנית מתמקדת בארבעה תחומים מרכזים:
- שיפור תהליכים, מבנה ותפקוד השירות ציבורי – בשלטון המרכזי והמקומי
- אפקטיביות ושיפור שירותי לאזרח, לסקטור העסקי והחברתי
- שיפור התאום והסנכרון הבין-משרדי בהובלת מהלכים אסטרטגיים
- חיזוק אמון הציבור במוסדות ובמקבלי ההחלטות במדינה
(התמונה באדיבות המשרד להגנת הסביבה)